Hürriyet

5 Şubat 2013 Salı

hırsız

Kendi düşüncelerimin peşinden gitmeye karar verdiğimde 22. yaşımın henüz başlarındaydım..
Kafam sanki benim kafam değildi.
Sanki monte edilmiş başka bir beden taşıyordum.
Kendi gölgemden bile çekinirken
kendi düşüncelerimin peşinden gitmek ağır bir karardı.
Bu ağırlık beraberinde belirsiz aralıklarla baş ağrısına yol açıyordu.

..

Babamın cüzdanından yürüttüğüm paralar cebimde henüz.
Ben babamın cüzdanından para yürütünce delice fikirlere kapılırım.
Kendi gölgeme bile racon kesmişliğim vardır.

..

Akşama doğru para suyunu çekmeye
karanlık çökmeye başlayınca
gölgem kaybolur.

ben evin yolunu tutarım.

..

Bir bütün halinde babamın huzuruna çıkınca
ilk okul hocamı anımsıyorum.
Bir de Victor Hugo'yu
ve o eşsiz şiirini;
_______________________________________________
''Ağlamak için gözden yaş mı akmalı?
Dudaklar gülerken, insan ağlayamaz mı?
Sevmek için güzele mi bakmalı?
Çirkin bir tende güzel bir ruh, kalbi bağlayamaz mı?
Hasret; özlenenden uzak mı kalmaktır?
Özlenen yakındayken hicran duyulamaz mı?
Hırsızlık; para, malmı çalmaktır?
Saadet çalmak, hırsızlık olamaz mı?
Solması için gülü dalından mı koparmalı?
Pembe bir gonca iken gül dalında solmaz mı?
Öldürmek için silah, hançer mı olmalı?
Saçlar bağ, gözler silah, gülüş, kurşun olamaz mı?''
________________________________________________

Ben bazen kendim olmak isterim.
Babamın cüzdanından yürüttüğüm paralar şahidim olsun..
Bütün komşular,bakkallar,kasaplar,ikinci el telefoncular
ve üst komşular...

-Müslüm Yüksel - Hırsız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder